حمل و جابجایی صحیح یخچال در راه پله - چگونه یخچال را حمل نماییم؟

حمل یخچال ساید در راه پله

برای حمل یخچال در راه پله خود می توانید از چرخ های باربری استفاده کنید. در زمان حمل یخچال در صورتی که ساختمان دارای آسانسور نبوده حتما در راه پله ها و پاگرد ها مراقب بوده تا یخچال به دیوار و یا نرده پله ها اصابت نکند . 

باربری دوستان
باربری دوستان

یخچال یکی از وسایلی است که به علت حجیم بودن در جابجایی مشکلاتی را ممکن است ایجاد نماید. حمل و جابجایی یخچال ساید یکی از سخت ترین مراحل اسباب کشی خواهد بود که در صورتی که توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود، بدون هیچ گونه مشکلی مراحل حمل و نقل به پایان می رسد. در حمل و جابجایی یخچال دریغ نکنید که کار را به نیروی متخصص بسپارید. شرکت باربری وانت بار دوستان به صورت شبانه روزی خدمات حمل و جابجایی یخچال ساید و یخچال و فریزر را به صورت حرفه ای ارائه می دهد. 

یخچال و فریزر از آنجایی که بسیار حساس است لازم است در روند اسباب کشی بسیار دقت نمود تا در زمان تحویل آسیبی به آن وارد نشود. به دلیل اینکه لوازم خانگی به ویژه یخچال و فریزر گران قیمت هستند، حمل و نقل یخچال باید به صورت صحیح و اصولی انجام گیرد. هزینه حمل یخچال ساید با توجه به میزان سختی و آسانی جابجایی تعیین می گردد. 

 

نکات آماده سازی و بسته بندی یخچال برای جابجایی

  1. یخچال را خالی کنید : تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید. دستگاه را از برق جدا کنید، یخ زدایی کنید، بشویید و کاملا خشک کنید. یخچال را مثل روز اول کنید. 

  2. تمام کشوها و قفسه های جداشدنی را بردارید - آنها باید به طور جداگانه بسته بندی شوند، در مقوا یا پارچه های نرم پیچیده شوند. اگر برخی از عناصر داخل دوربین با بست های مخصوص ثابت شوند، می توان آنها را رها کرد.

  3. در یخچال را محکم ببندید و آن را با تسمه های کشی ببندید یا با چسب بپوشانید. درب های یخچال ساید را جدا کنید و بسته بندی نمایید.

  4. حتما کمپرسور را نصب کنید. برای انجام این کار، نگاه دقیق تری بیندازید: گاهی اوقات تولید کنندگان آن را با پیچ های حمل و نقل مجهز می کنند که فقط باید سفت شوند. اگر آنها در دسترس نیستند، دستگاه را با اسپیسرهای لاستیکی یا مقوایی ثابت کنید.

  5. در حالت ایده آل، یخچال باید در بسته بندی اصلی خود حمل شود. اگر دوست دارید بعد از اسباب کشی هم ظاهر یخچالتان مثل روز اولش باشد؛ خوب است که یخچال را در کارتن اصلی‌اش قرار بدهید اما اگر حفظ نشده یا پاره نشده است، با توجه به پوشش بالایی، دستگاه را با پوشش حبابدار یا فوم بپیچید.

  6. بهتر است بلافاصله پالت های چوبی را به پایین ببندید.

راهنمای حمل یخچال و فریزر

  • یخچال و فریزر را از برق بکشید و سیم برق را جمع کنید.

  • درب یخچال و فریزر و دستگیره ها را با استفاده از یک طناب محکم کنید.

  • از چرخ های باربری برای حمل یخچال استفاده کنید.

  • یخچال را به صورت عمودی تکان دهید.

  • نکات ایمنی را به هنگام جابجایی یخچال رعایت کنید.

مراحل جابجایی یخچال ( ساید)

مراحل جابجایی یخچال- وانت بار دوستان

  1. ابتدا باید تمامی طبقه ها و قفسه های یخچال فریزر را بیرون بیاورید و در یک پارچه قرار دهید.

  2. همچنین می توانید با استفاده از چسب های پهن نواری اقدام به سفت کردن طبقات و قفسه های یخچال کنید.

  3. یخچال و فریزر را از برق بکشید و سیم برق را جمع کرده و چسب بزنید.

  4. درب یخچال و فریزر را با استفاده از یک طناب محکم کرده و دستگیره درب را ببندید.

  5. برای حمل یخچال در راه پله خود می توانید از چرخ های باربری استفاده کنید. بهتر است که یخچال را روی چرخ محکم کنید. کافی است که از یک طناب یا کمربند اتصال محکم کمک بگیرید و یخچال را به بخش تکیه گاه چرخ ببندید تا هنگام انتقال تکان نخورد.

  6. دقت داشته باشید که حمل یخچال به صورت افقی اشتباه بوده و باید حتما یخچال را به صورت عمودی تکان دهید.

  7. حمل و جابجایی دستگاه را حتما براساس نکات ایمنی انجام دهید تا یخچال دچار آسیب دیدگی نشود.

آیا حمل یخچال به صورت افقی درست است؟

یکی از اشتباهات متداول حمل یخچال به صورت افقی است یخچال ها دارای مواد سیال و گازهای مختلفی هستند و مایعات و گازهای یخچال ممکن است در اثر به پهلو خواباندن یخچال به کمپرسور آسیب وارد کننند. در مواردی که امکان جابجایی یخچال به صورت عمودی وجود ندارد، دستگاه را می توان در یک موقعیت افقی یا شیب دار تحت فرضیات خاصی حمل کرد. فقط مراقبت از ایمنی آن مهم است.

نکات و راهنمای فنی قبل از جابجایی یخچال

  • بهتر است دو ساعت قبل از تکان دادن یخچال آن را خاموش کنید تا موتور قبل از جا‌به‌جایی کمی نفس بکشد و خنک شود.

  •  خوب است که سیم برق یخچال را به پشت یخچال بچسبانید. چون ممکن است حین بسته‌بندی کشیده شود و آسیب ببیند یا حتی به خاطر فشار زیاد از جایش کنده بشود. 

  • مایعات و گازهای یخچال ممکن است در اثر به پهلو خواباندن یخچال به کمپرسور آسیب وارد کننند؛ برای همین خوب است که یخچال را در حالت نیمه افقی و ایستاده جابه‌جا کنید.

  • بعد از رسیدن به مقصد به یخچالتان برای عادت کردن به شرایط جدیدش کمی فرصت بدهید. بهتر است که یخچال را حدود چهار تا شش ساعت بعد از ثابت شدن درخانه‌ی جدید روشن کنید. 

سفارش اسباب کشی و بسته بندی 

در صورتی که قصد اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل در محدوده تهران را دارید می‌توانید همه روزه با شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید. مجموعه وانت بار غرب تهران آماده ارائه خدمات اسباب کشی و بسته بندی با قیمت مصوب اتحادیه و ارزان در محدوده غرب تهران است. برای آگاهی از قیمت دقیق اسباب کشی و باربری در نزدیکی شما کافی است با شماره تلفن های درج شده در تماس باشید. همچنین خدمات بسته بندی را نیز به صورت کامل به شما ارائه می‌نماییم. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید