ترفند های جابجایی گل ها و گیاهان در اسباب کشی بدون آسیب زدن به آن ها

جابجایی گیاهان آپارتمانی

 جابجایی گل، گیاهان و گلدان های آپارتمانی هنگام اسباب کشی و حمل لوازم منزل یکی از نکات حائز اهمیت است. با آگاهی از روشهای صحیح جابجایی گل ها و گیاهان، میزان آسیب را می توانیم کاهش دهیم.
 

باربری دوستان
باربری دوستان

جابجایی گیاهان در اسباب کشی بسیار حساس تر و دشوار تر از جابجایی دیگر وسایل از قبیل مبلمان، گاز و .. است. گیاهان حساس به جابجایی هستند و از وسایل مهم منزل و یا محل کار به شمار می روند. بنابراین لازم است که برنامه ریزی دقیقی برای جابجایی و اسباب کشی تدارک دیده شود. 

نقش گیاهان در زندگی ما غیر قابل انکار است و از این رو یکی از نکات مهم باربری جابجایی گل ها و گیاهان می باشد. گیاهان در برابر ضربه، فشار، تغییرات دمایی و حرکت ماشین حمل بار حساس هستند. حال این سوال مطرح می شود که اسباب کشی و جابجایی گیاهان به چه صورت است؟

نحوه جابجایی گیاهان در اسباب کشی

یکی از مواردی که برای افراد در هنگام اسباب کشی دغدغه بسیاری ایجاد می کند، نحوه صحیح جابجایی گل و گیاه می باشد. به طور کلی گل ها و گیاهان خانگی بزرگ و یا کوچک باید با توجه به سایز گل و گلدان، در جعبه مناسب سایز آن ها قرار داده شود. دقت کنید که در هنگام بسته بندی گیاهان روی هم قرار نگیرند و از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنید.

جابجایی گیاهان آپارتمانی، به ویژه گیاهان بزرگ در اسباب کشی از دو جنبه اهمیت دارد: سالم ماندن گلدان، و سالم ماندن خود گیاه و ساقه­‌های آن. در صورتی که گلدان های با سایز بزرگ را می خواهید جابجا کنید، بهتر است یک ماشین حمل‌ بار مانند وانت بار را بصورت جداگانه کرایه کنید و پروسه حمل‌ ونقل گلدان‌ها را انجام دهید. 

این مسئله در زمان جابجایی و حمل بار به شهرستان از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که از یک منطقه آب و هوایی به یک منطقه با آب و هوای متفاوت نقل مکان می نمایید بنابراین رعایت اصول و آداب اسباب کشی در جابجایی گیاهان بسیار حائز اهمیت است. 

نکات مهم برای جابجایی گل و گیاهان در اسباب کشی

نکات مهم جابجایی گیاهان در اساب کشی- وانت بار دوستان

  1.  گیاهانی که نسبت به نور خورشید حساسیت بیشتری دارند، بهتر است در هنگام اسباب کشی آنها را به محلی که دارای نور کافی می‌باشد انتقال دهید. این گل ها را به هیچ عنوان در صندوق عقب ماشین نگذارید.

  2. در هنگام اسباب کشی حتما گل ها و گیاهان بصورت مجزا جابجا شوند تا دچار شکستگی و آسیب نشوند.

  3.  نوسانات شدید دما و هوا  برای گیاهان آپارتمانی فوق العاده مضر می باشد. در زمان جابجایی در فصل زمستان، گیاهان برگ دار را با پوشاندن در برابر سرما محافظت کنید. می توان گیاهان را با کیسه زباله، پلاستیک حبابدار و یا پتو از یخ زدگی نجات داد.

  4.  یک روز قبل از جابجایی گلهای خود را آبیاری نمایید تا در زمان جابجایی خاک گلدانها خشک و آبی در داخل آنها نمانده باشد.

  5. گلدان ها را با توجه به جنس آنها که می تواند از شیشه ، پلاستیک، فایبرگلاس و یا چوبی باشد بسته بندی کنید. در مورد ظرف و گلدان های شیشه ای تا حد امکان نهایت دقت را در طول اسباب کشی بکار ببرید.

  6. تا جایی که قادر هستید گلدان ها را در جعبه های اسباب کشی، محکم قرار دهید. ضمنا حتما فضای خالی درون جعبه را هم با استفاده از موادی مثل فوم یا روزنامه یا پارچه و نایلون پر کنید تا هنگام حرکت ماشین اسباب کشی، گلدان ها تکان نخورند و خاک آن ها در جعبه ریخته نشود و همچنین ساقه و برگ های گیاهان با تکان های ماشین، دچار آسیب و ریزش و شکستگی نشوند.

  7.  اگر قصد جابجایی و نقل مکان به شهرستان را دارید، سعی کنید زمانی از روز را جهت باربری و اسباب کشی انتخاب کنید که کمترین نوسانات و تغییرات دمای هوا در آن روز باشد تا بر اثر سرما یا گرمای ناگهانی، گیاهان دچار مشکلی نشوند و صحیح و سالم به مقصد برسند.

  8. گذاشتن گیاهان در خودروی باربری را جزء مراحل آخر بگذارید و به کارگر حمل بار که مسئول این کار است، تاکید کنید که نهایت دقت را در این کار انجام بدهد. 
     

سفارش سرویس برای جابجایی گیاهان در اسباب‌ کشی

در صورتی که قصد اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل به ویژه گل ها و گیاهان آپارتمانی در محدوده تهران را دارید می‌توانید همه روزه با شماره های درج شده با ما در ارتباط باشید. مجموعه وانت بار غرب تهران آماده ارائه خدمات اسباب کشی و بسته بندی با قیمت مصوب اتحادیه و ارزان در محدوده غرب تهران است. برای آگاهی از قیمت دقیق اسباب کشی و باربری وسایل منزل و گیاهان در نزدیکی شما کافی است با شماره تلفن های درج شده در تماس باشید. همچنین خدمات بسته بندی را نیز به صورت کامل به شما ارائه می‌نماییم.

شرکت وانت بار دوستان با رعایت تمامی نکات اسباب‌کشی و نحوه درست جابجایی گل و گیاه، سعی کرده تا بهترین اثاث‌کشی ممکن را بدون آسیب دیدگی وسایل منزل شما، به ارمغان بیاورد تا شما عزیزان دیگر دغدغه این دسته از مسائل را نداشته باشید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید